فرصت نیست

 

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

چه کنم ؟ امروز فرصت نیست

آمد  امیدی

لیک با او گلشن نیست ...

امروز قرار بود تلاش کنم

مثلا قرار بود ازش یاد کنم

قرار بود دلی رو نشکنم

قرار بود حرف بزنم

اما از خودم نگم

می دونی چی شد ؟

یادم رفت  بگم : ( امروز فرصت نیست )

فردائی هم  نیست

 تا حرف بزنم ... 

برای کسائی نوشتم که مثل من از زمان استفاده خوبی نمی کنند

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

برگ

کنارم لبریز از برگ بود

روی رشته ها ، پیش چشم من

زنجیری از خدای سبز بود

با انگشت خود زیر و رو می کردم تصویر خدا را

روح باغ از دیدنم کمی دلتنگ بود

آنجا خانه ی دوست بود

سرشار از تپش شاخ و برگ

هر لحظه می درخشید

شبنم از آیینه ی برگ

تا ظهر آن روز

روی برگ ها بال می زد  تن من

همرنگ خدا بود

سبز تر از سبز وفا

بی طرح و ریاء بود تن من

اما اکنون ...

به تصویر می سوزد این دل من 

شعر و عکس : مرتضی قضائی   

a8d5d407y1er68i3g1ei.jpg

پاییز

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

 

تمام پاییز ، خود را در آیینه گرم کردم

تا قدم را

در وهم ریزش باران تر نکنم

تنم در پیله ی برگ بود

زرد برای ابد

زرد برای زمین

نمی توانستم بشنوم

صدای کلاغ شوم را

صدای تیک تاک قلب کودک دیروز را

تمام پاییز دو نگاه مضطرب با من بود

یکی خیال می بافت

و دیگری خطر می کرد

یکی خانه ام  روشن می ساخت

و دیگری خاموش

چون تاب می خوردم

روی دو پا تکیه داشتم

روی دو پای ملول که هیچگاه

مرا فرو ندادند

در حبابهای رود  

شعر : مرتضی قضائی  

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

گل مریم

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com 

تو گل باغ منی

گل مریم

گل یاد

تو نهان شور منی

چشم فریاد

دل بی داد  

***

من در این راه تباه

یا به خیالم آباد

جای دادم تو را در قلبم

ای گل یاد  

*** 

آنچه به من بخشیدی

من ساده بودم

به تو کم بخشیدم  

آشوب و اندوه و درد  هدیه ی من بود

هدیه تو به من

عشق و ترانه ساز جانم  بود    

***

باز به خیال نغمه ای خوش تر

می نهم سر بر گل مریم  

*** 

ای نسیم

ای گل دلخواه من

می درخشد از میان برگهای تو

عطر بنفشه و مریم ...  

***

(شعر دست و پا شکسته ام تقدیم شما ) 

 

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

نامی از هزار نام

ای شما ! 


ای تمام عاشقان ِ هر کجا ! 
از شما سوال می کنم :  
نام یک نفر غریبه را  
در شمار نامهایتان اضافه می کنید ؟ 
یک نفر که تا کنون  
ردپای خویش را  
لحن مبهم صدای خویش را  
شاعر سروده های خویش را نمی شناخت  
گرچه بارها و بارها  
نام این هزار نام را  
از زبان این و آن شنیده بود  
یک نفر که تا همین دو روز پیش 
منکر نیاز گنگ سنگ بود  
گریه ی گیاه را نمی سرود  
آه را نمی سرود 

شعر شانه های بی پناه را  
حرمت نگاه بی گناه را  
و سکوت یک سلام  
در میان راه را نمی سرود  
نیمه های شب  
نبض ماه را نمی گرفت  
روزهای چارشنبه ساعت چهار  
بارها شماره های اشتباه را نمی گرفت  


ای شما ! 
ای تمام نامهای هر کجا ! 
زیر سایبان دستهای خویش 
جای کوچکی به این غریب بی پناه می دهید ؟ 
 

این دل نجیب را  
این لجوج دیر باور عجیب را  
در میان خویش 
راه می دهید ؟ 

شعر از استاد همیشه عزیز : قیصر امین پور

همه ما دوست داریم اسم ما در قلب دوست جای داشته 

 باشه ، در قلب آدم های عزیز  

و دوست داشتن اونها حتی به اندازه یک ذره  

برامون عزیز و لذتبخشه ...   

بهاربیست                   www.zibasazi.bahar-20.com