مادر

تقدیم به تمامی مادران بخصوص مادرم

 

سلام! یادگار روزهای کودکی

 

جان را به تو تقدیم خواهم کرد

 

چرا که آن روزها

 

همیشه در یادم خواهد ماند

 

آن روزهای با تو بودن

 

آن روزهای قد کشیدن

 

مادر !  در میان آغوش تو

 

گرم و آتشین بودن

 

در خاطرات کودکی

 

نرم و رنگین بودن

 

  در هوای مهر تو

 

 از نسیم و نم لبریز بودن

 

روزهائی ست زنده و روشن

 

مادر !

 

من ایمان آوردم به تو

 

به شب زنده داری های تو

 

به چشمان واژگون شده بی خواب

 

مادر!

 

من ایمان آوردم به تو

 

به حقیقت سپیدی گیسوان

 

به دستان نوازشگر مهربان

 

به چشمان خیس و نگران

 

مادر ! تو کیستی

 

قلب من یا قلب روزگار

 

مادر! تو کیستی

 

تاج عشق یا عروس ماندگار

 

خوشبخت منم !

 

که آفریدی مرا پس از آفتاب

 

پس از سکوت خدا

 

پس از انقلاب عشق

 

خوشبخت منم !

 

که آفریدی مرا پس از سرخی شقایق

 

پس از لبخند پر مهر مادرانه

 

مادر !     میان من و تو

 

هیچ فاصله نیست

 

مانند آن روزی که من بر زمین افتادم

 

اما تو گریستی

 

مانند آن شبی که تو پاک بودی و روشن

 

همان شب تولد من 

 

اما آن شب را من خوابیدم و تو گریستی

 

مادر!     توئی چراغ خانه ما

 

چراغ نه ! بلکه ماه خانه ما

 

زنده باد ماه روشن

 

زنده باد مادر مهربان

 

شعر : مرتضی قضائی

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
کاظم دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:55 ق.ظ http://lonlyviolon.blogsky.com

سلام
روز مادر به شما هم مبارک !
به مادر محترمتون هم تبریک می گم .
قدر مادر ها رو باید دونست .
یه شاعر شاید بتونه یه زره کوچولو از حس مادری رو درک کنه

شعرت هم خوب بود !
ولی خیلی ساده بود

رویای خاکستری دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:11 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام مرتضی جان. امیدوارم خوب و تندرست باشی.
تبریک. به مادرت که می دانم با ارزش ترینه برای تو و من و همه آدمیان.
خیلی زیبا بود. مرا تحت تاثیر قرار داد.
موفق باشی گلم.

شروین سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:40 ق.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام
سلام
ممنون از خبرت.چقدر ناز
چشم
روز مادر به تمام مادران تبریک
خیلی عالی بود .متشکرم که به یاد منم بودی

حسرت پرواز چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ب.ظ

سلام دوست خوبم
فوق العاده بود.واقعا به خودت و مادرت تبریک میگم
به خودت این روز زیبا رو(البته با تاخیر) چون روز تولد فاطمه ی زهرا فقط روز زن نیست که روز تمامی خوبها و خوبیهای عالمه
به مادرت هم به خاطر این روز و داشتن فرزندی به خوبی شما
مادر بودن سخت ترین و شیرین ترین مسئولیت دنیاست
کاش لیاقتش رو داشته باشیم
هم مادر داشتن و هم مادر شدن
شاد و پیروز باشید

حسین پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ق.ظ http://hosseinrad.mihanblog.com

سلام
شاید یه کم دیر اومدم ولی هفته هفته زنه
از طرف منم به مادرت سلام برسون
شعرت هم قشنگ بود
میخوامت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد