عادت

سلام به روی ماهت

 

روزهای خوش ، روزهای بد ، همه می آیند و می روند

تنها من می ماند و تو

من هم می میرد

تنها تو می مانی و تو

ای تو ، بمان تا من هم بار دیگر متولد شوم

بی وفائی هنر مردان سنگ دل است

بی وفائی جفای نابخشودنی است

 

اما عادت به هر چیزی به جز کار نیک ، ناپسند و منفور است

در یک روز هزاران نفر با هم دوست شده و عهد و پیمان دوستی امضاء می کنند و برعکس در همان روز هزاران نفر نیز عهد و پیمان  نوشته و نانوشته خود را می شکنند .

اگر چه پیمان شکنی کار مردان سنگ دل است اما پیمان خود را به هیج وجه با شما نمی شکنم . چون بدان عادت ندارم ، نه بخاطر اینکه از خصیصه سنگ دلی برخوردار نیستم .

 

نه بلکه بدان عادت دارم که موجب دل شکستگی هیچ شخصی نشوم ، نه بخاطر اینکه سرشار از محبتم .

بدان عادت دارم که کسی را تنها وسط راه غریب رها نکنم ، نه بخاطر اینکه جوانمردم .

بلکه بدان عادت دارم که کسی را نیازارم ، نه اینکه ناخواسته چنین کاری را نمی کنم ( افراد با اذیت و آزار من دلتنگی خود را پنهان می سازند تا آنها نیز فعل بد مرا تکرار نکنند ) .

 

خوب می دانم مروت و گذشت در وجود هر انسانی پاک ، بخصوص شما دوستان بصورت کمال هست .

مرا با غم فردا ، مرا با غم دیروز تنها مگذار ، حس غریبی است که من کاملا بدان آشنا هستم ( خیلی وقت ها چنین تجربه تلخی را با دل بی زبانم حس کرده ام )

هیچگاه کسی را با غمش تنها نگذاشته ام ، اگر چه با غمم تنها مانده ام .

 

با غمم تنها بوده ام ، اما تلاشم آن بوده که دیگران را از غم تنهائی جدا کنم .

مرگ تجربه تلخ و شیرینی است که خود را بدان بیگانه نمی دانم .

منتظر به آغوش کشیدن هر لحظه اش بوده ام ، نه بخاطر اینکه از او ترس ندارم .

در زیر خروار ها خاک بی تامل اندیشیدن را تجربه کرده ام ، نه بخاطر اینکه مردن را دوست دارم .

با مهر دیگران همنوا شدن را آموخته ام ، نه بخاطر اینکه دلتنگ دیگران نمی شوم .

دلتنگی دلم ، روزها و سال ها به همراه من بوده و هست .

دلتنگی دلم بجز با شادی دیگران شاد نشده و نمی شود . نه بخاطر اینکه ....

همیشه در حسرت یک دلی پاک بوده ام

همیشه دلم را تنبیه کرده ام

همیشه دلم را خار کرده ام

اما هیچگاه قدرتم بر او فزونی نگرفت

هیچگاه مرا دنبال نکرد ، بلکه همیشه خود پیشتاز بود و مرا سبک و بی اساس بدنبال خود کشاند .

غریبی و تنهائی من با وجود دوستان خوبی مثل شما همچنان غریب مانده . نه بخاطر شما بلکه بخاطر عادت به تنهائی خودم .

هیچگاه دلم را به خاطر گناهانش نبخشیده ام

 اما او همیشه مرا خار کرده و مانند یک دوست همیشگی از من جدا نشده .

ترسم از روزی است  که مشکل از من به شما پاک ترین پاکی ها سرایت کند .

ترسم از روزی است که این دل مرا بیچاره کند

ترسم از روزی است که مرا با همه چیز بیگانه کند

هیچگاه دشمنان امروزه مردم ، دشمنان دیروز آنها نبوده اند . بلکه با گذشت زمان دشمنی خود را ثابت کرده اند .

من نیز امروز با شما دوستی مهربان و شاید فردا دشمنی دیرینه باشم .

گفتن بدی ها یم  مرا سبک می کند  

کشتن نفس مرا سبک می کند

گرچه نفسم ، اسبی سرکش  است و قابل رام کردن نیست چه رسد به کشتن .

مرا بخاطر همه بدی هایم ببخش

مرا بخاطر خود

مرا بخاطر تنهائی هایت ببخش

مرا بخاطر عشق

مرا بخاطر محبت

مرا بخاطر قلب شکسته ات ببخش

رازی است که دلم را هر روز خط خطی می کند

ای کاش روز آغازی نبود

تا پایانی هم باشد

ای کاش همه روز آغاز بود

و پایان در زیر خروارها خاک باقی می ماند

دلم خیلی گرفته

دلم بخاطر تو

و خاطرات تو

دلم بخاطر محبت

دلم بخاطر محبت های تو

دلم بخاطر پاکی هایت

دلم بخاطر معصومیت تو  

معصومیت تو تا به امروز برایم فاش نشده بود

خستگی هام تا به امروز در من اثر نکرده بود

اما از امروز به بعد

من نه می مانم ، نه می روم

من هیچگاه عهد خود را با شما نشکسته ام

چون قادر به شکستن آن نیستم

قادر نیستم

توانستن را نیاموخته ام   

اما شاید شما بتوانی

شاید شما بخاطر من

بتوانی  

هرگاه توانستی

به من هم بگو

به من هم بگو

تا من هم بتوانم

من

 ای خدا

هرگز نمی توانم

 

 متن نامه ای ست که به یک دوست نوشتم  : مرتضی قضائی

نظرات 12 + ارسال نظر
رویای خاکستری پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:36 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام عزیز خوبی؟
محشر بود. آفرین
خیلی لذت بردم
موفق باشی

سلام
شما خیلی لطف داری
آفرین بر شما

رویای خاکستری جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:36 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام عزیزم. خوبی؟
من آپم
موفق باشی

حتما می آم
موفق باشی

غزال۱۳ جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:03 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com



سلام
اگه امکان داره یه لطفی بکن و توی لینکات ادرسه وبلاگ منو عوض کن
و این ادرسه جدیدو که میبینی بذار
پیشم بیا
اون یکی وبلاگ حذف کردم

www.shahriyareman.blogsky.com

حتما چنین کاری خواهم کرد

ساناز جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:16 ب.ظ http://behavayeto.persianblog.ir

سلام
نه!اتفاقا این بار دلم نگرفت .می دونی چرا؟
چون ویژگیهایی رو توش به تصویر کشیدی که داشتنش ارزوی هر کسیه.سخته که کسیو تنها نذاری .دل کسیو نشکنی و...
من وقتی به وب لاگا سر می زنم راستشو بخوای حوصله ندارم متنای خیلی طولانی رو بخونم مگر اینکه شعر باشه اما این متن تو را تا آخرش با دقت خوندم چون قشنگ بود (بدون اغراق می گم)
خوش به حالت که همچین قلمی داری و می تونی موقعی که دلتنگ می شی یه چوری با نوشته هات خودتو خالی کنی.

سلام
چی بگم
اونقدر لطف دارین که می مونم
حرفی برای گفتن ندارم
از شما بی نهایت تشکر می کنم

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین جمعه 9 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 06:56 ب.ظ http://rue.blogsky.com

سلام
متن بی نهایت زیبایی بود
میگن خواستن توانستن است اما من نتونستم...شاید شما بتونی
دلت شاد

شما که خیلی وقته
توانسته اید
دوباره به خودت نگاه کن
نگاه کردی
دیدی که شما هم می تونید

کاظم شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:07 ق.ظ http://lonlyviolon.blogsky.com

سلام
کی می گه اینجا خاموش ؟
کی میگه اینجا دلگیره ؟
اینجا همه چی داره
فقط ایم فونتت من و کشته
فونت رو عوض کن

بخاطر تو فونت که هیچی
همه چی رو عوض می کنم
باور نداری
خودت ببین

دوست پاییزی شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام
متنتون خیلی تاثیر گذار بود..امیدوارم رو دوستی هم که براش این نامه رو نوشتید تاثیر بذاره..
خیلی خوب تونستید حرفاتونو بزنید..


راستی منم میخوام آپ کنم..اول بزار جواب کامنتهاتون رو بدم..بعد آپ میکنم..ممنونم که همیشه بهم سر میزنید

خواهش می کنم
موفق باشید

سینا شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.arinoos.com

قشنگ بود

لطف داری دوست عزیز

دوست پاییزی شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام
آپ کردم :)

حتما می آم

غزال۱۳ شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام
ممنونم
خوب عوضش کن کاری نداره
ولی من مجبور شدم عوضش کنم
ببین این که شهریار برای پری شعر گفته متاسفانه و یا خوشبختانه
یه حقیقته
چه خوشت بیا د و چه نیاد
خدا هنگام خلقت انسان از روح خودش به انسان دمید تا گل پیکر ادمی جان گرفت
فقط کافی هر کسی یه کم از اون ویژگی های خداگونه رو در یه ادم ببینه تا عاشق یه نفر بشه
و من مطمئنم شهریار اون ویژگی خداگونه رو در پری دیده
ببین شهریار اولا به عشق افلاتونی که در آن وصال قتلگاه عشق است روی اورده وحتی در شعر خودش این رو می گه که:
عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر است
هر کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است

یا

عشقبازی کار هر شیاد نیست
این شکار دام هر صیاد نیست
عاشقی را قابلیت لازم است
طالب حق را حقیقت لازم است

و دوما شهریار زمانی که پری بر می گرده ازدواج کرده بوده
و سوما
مگه تو خودت حاضری با یکی که یه بار ترکت کرده و رفته دوباره زندگی کنی
وقتی از بقیه خسته شده سراغ تو بر گرده؟؟؟

من فکر نمی کنم
مطمئن هستم
من خیلی وقته که با شهریار و شعراش اشنا هستم
کلی راجع به اون تحقیق کردم
و خلاصه ای که از زندگی اون گذاشتم حقیقت محضه
و بیشتر شعراش فقط فقط برای پری بود
شهریار آگاه بود چون اونو نپذیرفت .و نذاشت عشق پاکش الوده بشه
همونطور که می گی ممکنه یه کتاب دروغ بگه
ولی مگه توی شعراشم دست برده؟؟؟
یه نویسنده نظرشو می گه ولی شعرای خودش چی؟؟
اونا که دیگه از دل خودشه

گر آرزوی وصلش ، پیرم کند ، مکن عیب
عیب است از جوانی کاین آرزو ندارد

یا

او صبر خواهد از من ، بختی که من ندارم
من وصل خواهم از وی ، قصدی که او ندارد


یا یه زمانی که پری به خونه ی شهریار میاد ولی شهریار در منزل خودش نبوده
وقتی شهریار میاد و خبر دار می شه که پری اومده این شعر و می گه :

ماهم آمد به در خانه و در خانه نبودم
خانه گویی به سرم ریخت چو این قصه شنودم
و...

یادت نره که عشق زمینی که تو بهش اشاره داری همون عشقی هست که خدای تو به تو داده و تو حق نداری اونو نادیده بگیری!
شخصیت شهریار به شعرایی که داره و از شعراش کاملا مشخصه و هیچ نویسنده ای نمی تونه توی نظر کسی تاثیر بذاره جز خود شعرای شاعر
شما اگه برای خدای خودت می نویسی دلیلی نداره فکر کنی همه همین جورین
من خودم شعرای زیادی دارم که برای ادماست
ادمهایی زمینی
و شعر هایی هم فقط برای خدا
دلیل نمی شه نوشتن رو کنار بذاری
هر شاعری برای یه کس یه چیز یه ایده شعر می گه
و مطلب من تا آخر همین می مونه چون تا بوده و هست شهریار همین است که هست
و من هنوز که هنوزه به وجود چنین شاعری افتخار می کنم و افتخار می کنم که یه همچین عشقی داشته

فکر کنم خوب برات توضیح دادم بازم اگه بخوای من هر سولی راجع به شهریار داشته باشی می تونم کمکت کنم.
واین که شما لطف می کنی و به من سر می زنی از لطف خودته
و هر کسی می تونه هر موقع که خواست این لطف خودشو قطع کنه.ولی تا همیشه از اومدنت خوشحال می شم.

سلام
و اما هائی دیگر
من نمی دونم یا نمی تونم
اما شما می دونی و می تونی
شکی نیست
آره خیلی ها در مورد عشق زمینی شعر می گن ، مطلب می نویسن من هم نوشتم ، کسی انکارش نمی کنه
اما استاد شهریار و یا خیلی استادهای دیگه....
هر شعر یک مخاطب داره یعنی شاعر برای خودش شخصی را مخاطب قرار می ده و سعی می کنه تامطلب یا شعر بنویسه
من اعتقاد دارم که استاد شهریار عاشق پری بوده
اما دلیل نمی شه که شعرهائی که گفته برای پری گفته باشه .
من چند تا استاد شاعر می شناسم که می گن یک شاعر خدا را از نزدیک نمی تونه ببینه و ناچارا باید عاشق یک بنده خدا بشه تا بتونه شعر بگه اما معتقد هستند که شعرهائی که می گند برای اون شخص نیست بلکه برای خداست
ما عاشق کسی می شیم که از هر لحاظ برتر باشه البته در نظر ما ، چون ممکنه اون شخص در نظر دیگران اون برتری را که ما می بینیم نداشته باشه .
اما بهر حال عشمقون رو می پرستیم
جای هیچ شک و شبه نیست
و وقتی می خواهیم توصیفش کنیم با بهترین الفاظ و نیکی ها یادش می کنیم ، که حتی بدون شک در اون شخص وجود نداره . اما توصیفش می کنیم حتی می دونیم که لایق این همه توصیف نیست
به نظر شما شخصی که لایق این همه توصیف نباشه کی می تونه شایسته این همه وصف باشه
کسی بجز خدا لایق توصیف هست
البته شما هنوز جوانتر از من هستید و استعداد و ذوق عاشقی شما خیلی بیشتر از منه ، اما می دونی که هر گرمی یک روز سرد می شه
بجز عشق واقعی که من تعبیری بجز عشق به خدا ندارم ، یک روزی سرد می شه
یک موضوع در مورد مردها بگم که شما خانم ها از اون بی اطلاع هستید
نه نگم بهتره چون خیلی ها ممکنه روی من نشانه بگیرن و خیلی از مسائل دیگه اتفاق بیافته
اما بدون خبرهائی هست که من اینطوری دارم می گم
ان شاء ا.. تا چند وقته دیگه که ازدواج کردید و چند سالی هم از ازدواج شما گذشت به حرف من می رسید

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:56 ق.ظ http://rue.blogsky.com

سلام مرتضی جان
ممنون همیشه به من سر میزنی
امروز بعد از مدتها اپ کردم
خوشحال میشم سری بزنی
دلت شاد

سلام حتما

غزال۱۳ دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:05 ق.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام
من الان دانشگاهم این دانشگاه ما نمی دونم چه ایرادی داره واسه هر پست یه بار می ذاره من نظر بدم
جالبه نه؟
خلاصه
روزای برفیت قشنگه
قشنگ تر از همیشه
امیدوارم هر روز موفق تر باشی

شما لطف داری
ان شاء ا.. روزی که برای شما هم برف اومد
روز برفی شما هم مبارک
امیدوارم از اینترنت دکتر جاسبی استفاده نکنی
یا شاید دانشگاه دولتی هستی
اوه احمدی نژاد که ...
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد