مهربانی

مهربانی یعنی

 

آنکه دلتنگ ست  گل می خواهد یا کمک

نه ... هیچکدام ، نه گل ... نه کمک

تنها بگذار کمک کنیم ...

مهربانی یعنی

آب گل می خواهد و گل آب

مهربانی یعنی

 

جای خالی در میان نبودن

جای خالی را با عشق پر کردن

مهربانی یعنی

 

باران بهاری

از زمستان کوچ کردن

مهربانی یعنی

 

سادگی در کودکی

در بزرگی پاک بودن

مهربانی یعنی  

 

آسمان را آبی دیدن

نه دل سیاه دیدن

مهربانی یعنی

 

خاطرات شیرین مردم ، نان تازه

نه خستگی در دل های آنان

مهربانی یعنی

 

مهربانی از دوست دیدن

در کنار دوست تنها نبودن

مهربانی یعنی

 

چشمانت را بازی مده

که روزی خواهد آمد

مهربانی یعنی

 

مهربانی را باید آموختن ...

 

شعر : مرتضی قضائی

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
رویای خاکستری یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام مرتضی عزیز. خوبی دوست گلم؟

واقعا مهربانی را باید آموخت. مهربانی ٬ همین شعر های توست که برای دلت مسرایی. مهربانی همین قافیه هاییست که ما را با آن آشنا می کنی.

شعر بسیار زیبایی بود. قوی بود. در سبکی متفاوت. آدم و شیرفهم می کنه. بهت تبریک می گم دوست خوبم.
خیلی دوستت دارم مرتضی جان.
موفق باشی و پاینده

تارا یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:15 ب.ظ http://www.dokhtare-darya.blogsky.com

مگر ما چه می خواستیم؟
جز لحظه ای از آتش مهر که گرمایش بدون هراس و دلهره وجودمان را تسکین بخشد!؟
جز هوای بی قراری دستهایمان که به هم نرسید!؟
جز شکستن سکوت تلخی که فضای خالی بینمان را در بر گرفته بود!؟
اینها مگر کجای کار طبیعت را لنگ وا می گذاشت؟
چه بگویم خدا؛
از اینها که فقط دردها را با زخم های کاری پاسخ می دهند.
از اینها که به سادگی از برابر چشمان خیسمان می گذرند ... که دنیا مکان درد است!
جواب شاخه گل خشکیده ای که هرگز معنای محبت را نفهمید چه می شود؟
جواب دستهایی که تا هزاران قیامت خالی می ماند چه می شود؟
دلم عذاب می کشد از آنچه توبیخش می کنند.
از آنچه به گناه یاد می کنند.
این گناه ... آن گناه ... این چه زندگیست که نباید هایش بیشتر از باید هایش شده است؟
مگر انتظار ما از نباید ها چیست؟
حرمت عشق را نگه نداشتیم؟
این دروغ های باور ساز هوس و شهوت چیست که بار عاشقان می کنند؟
این تهمت های تلخ که هر شانه ای را فرو می اندازد از سنگینی ...
به کدامین راه نرفته هر روزمان به فکر گناه کبیره است؟
این دل بی استخوان ما چه می شود؟
قرار نبود به زوال برویم ... بود؟
تو خدایی نه چوبه اعدام که هر که خطا کند به دوزخش کشیده شود!!
تو خدایی نه ضربه شلاق که بوی الکل را از دهان پاک کند!!
تو خدایی نه دانه گندم که به دست ناشیانه آفت نابود شود!!
تو خدایی نه توبه نامه یک قلب که به جرم گشتن در هوای آزاد بی آبرو شود!!
من متهمم؛
متهم زجر هایی که نباید می کشیدم،
متهم دلم که شکست،
متهم دانه های اشکم که از ضربه شلاق بر خاست،
متهم نفس هایم که به جرم راهیابی به جاده های بی عابر، در میان نام اعدام بریده شد.
متهم تنم که به حکم تیربارانش از هم گسیخت.
متهم احساسم که سنگ سار شد.
متهم ...
این بود زندگی؟
خدا گفتی زندگی سرشار است از عطر شکوفه ها آنگاه که سر باز می کنند از لحظه های بهار.
گفتی زندگی سر شارست از محبت یک گنجشک ...
مگر نگفته بودم می ترسم، می ترسم از آدم ها، از زمین، آسمان ...
گفتم یا نگفتم که بگذار همین جا ساکت و آرام باشم و کاری به کار هیچ کس نداشته باشم؟
گفتی تنهایی دلت خواهد گرفت ... گفتم میان زندگی دیگر تنهایی نیست؟
خدا بگو به حرمت اشک هایت تنهایی چیست؟
من کجا تنها بودم آنگاه که در جواب سوال هایم لبخند می زدی!؟
حالا که لبخند تو را هم از یاد برده ام ...
حالا که سکوت شده تنها کس بی کسم.
حالا ...
این بود زندگی ... ؟

تارا یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:16 ب.ظ http://www.dokhtare-darya.blogsky.com

سلام
مرسی از اینکه بهم سر زدی ...
گفته بودی چرا آپ نکردم راستش دیگه حال و حوصله ندارم
امتحان های میان ترم هم شروع شده ... وقت هم نمی کنم بیام....
انشاالله بعد از امتحان ها

شروین سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:24 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
ممنونم که سر زدی
شعرتونم خوندم
مهربانی باید اموخت قبول دارم
ممنونم
و موفق باشی

رویای خاکستری یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ب.ظ http://www.royayekhakestary.blogsky.com

سلام دوست گلم. امیدوارم که خوب و خوش و تندرست باشی.
چه خبر ؟ خوش می گذره؟
خواستم خبرتو بگیرم و عرض ادبی کنم.
موفق باشی

شروین سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.shahriyareman.blogsky.com

سلام سلام
منم آپم
منتظرم
سر بزنی ها
نظرم قبلا داده بودم

کاظم دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://lonlyviolon.blogsky.com

مهربانی یعنی یکی با مهر برات نظر میذاره !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد